Prof. Dr. Ilka Parchmann

 

Professional Career

2014 - 2020   Vice-President for Teacher Education, Outreach and Higher Education at CAU Kiel
Since 2009   Professor (W3) for Chemistry Education at IPN und at CAU Kiel, Head of the Chemistry Education department at IPN
2004 - 2009   Professor (W3) for Chemistry Education at the Carl von Ossietzky University of Oldenburg
2002 - 2004   Professor (C3) for Chemistry Education at IPN und at CAU Kiel, Deputy Head of the Chemistry Education department

 

Contact

Prof. Dr. Ilka Parchmann
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel (CAU Kiel)
Leibniz Institute for Science and Mathematics Education (IPN)
Department of Chemistry Education
Olshausenstraße 62, 24118 Kiel
Phone. +49 (0) 431 880 3125
E-Mail: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
Website: Link

 

Projects and Positions

Description Role
SOP - Scientific Outreach Project Project lead

 

CRC-related Publications

C. Broß, C Enzingmüller, I. Parchmann, G. Schmidt: Teaching Magnetoelectric Sensing to Secondary School Students—Considerations for Educational STEM Outreach, Sensors, vol. 21, no. 21, 7354, 2021.
C. Broß, C. Enzingmüller, I. Parchmann, G. Schmidt: Teaching Magnetoelectric Sensing to Secondary School Students: Considerations for Educational STEM Outreach, Sensors, vol. 21, issue 21, 2021. 
C. Broß, T. Plöger, C. Enzingmüller, I. Parchmann: Kristalle unter Spannung – Piezoelektrizität als Beispiel für Struktur-Eigenschafts-Beziehungen, Chemkon, 47, 2021.
C. Enzingmüller, CS. Broß, D. Laumann, I. Parchmann, G. Schmidt: Magnetfelder am Herzen messen, MNU Journal, no. 2, pp. 149-153, 2021.
D. Laumann, C. Enzingmüller, I. Parchmann, E. Quandt, P. Hayes: Magnetostriction Measurements with a Low-Cost Magnetostrictive Cantilever Beam, American Journal of Physics, 88(3), 2020. 
D. Laumann, P. Hayes, C. Enzingmüller, E. Quandt, I. Parchmann: Magnetostriction Measurements with a Low-Cost Magnetostrictive Cantilever Beam, American Journal of Physics, vol. 88, issue 6, 064036, 2019.
C. Enzingmüller, D. Laumann, L. Kampschulte, I. Parchmann, C. Maurer: Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Kiel 2018, peDocs, pp. 564-567, Universität Rendsburg 2019.
C. Enzingmüller, L. Kampschulte, I. Parchmann, C Maurer: Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Kiel 2018, peDocs, pp. 548-551, Universität Rendsburg 2019.
L. Kampschulte, C. Enzingmüller, W. Wentorf, E. Quandt, I. Parchmann: Medizinische Sensoren entwickeln, Unterricht Chemie, vol. 164, pp. 41-45, 2018.
L. Kampschulte, C. Enzingmüller, I. Parchmann: Wissenschaftskommunikation als Thema für Fachdidaktik, Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Regensburg 2017, p. 604, Universität Regensburg, 2017.